CAMPANYA A SANTA CRISTINA D’ARO, LES COSES PEL SEU NOM
Tot i les restriccions i la situació de pandèmia actual, des del Punt
d’Igualtat de Santa Cristina d’Aro no volem deixar perdre l’oportunitat
que ens dona la data del 8 de març, en la qual es commemora el Dia
Internacional de les Dones, per anar recordant que la igualtat entre
dones i homes no està assolida i que en aquest aspecte encara ens queda
molt camí per recórrer.
Enguany la majoria d’activitats seran virtuals i si bé quasi totes giraran al voltant de la campanya “A Santa Cristina d’Aro, les coses pel seu nom”
sobre llenguatge no sexista i inclusiu, també n’hi haurà d’altres que
tractaran sobre feminitat, noves masculinitats, empoderament, sororitat,
entre altres. Seguint les mesures de seguretat COVID totes les
activitats seran online i són totes gratuïtes i obertes a tothom, homes i
dones.
La campanya principal que enguany es titula “A Santa Cristina d’Aro, les coses pel seu nom” pretén
sensibilitzar la ciutadania de com el llenguatge crea i reprodueix
desigualtats i a la vegada, facilitar eines i recursos per poder fer un
ús no sexista del llenguatge. Aquesta campanya que impulsa el Punt
d’Igualtat, ha estat possible gràcies a la col·laboració de 2 dones
del municipi, Kerstin Peter com a fotògrafa i la jove Marina Avinyó com a
dissenyadora de tota la campanya. També hem comptat amb el suport tècnic d’Anna Schaerf Peter i Maria José Aranda Moreno. La campanya però, no hagués estat possible sense els i les vertaderes protagonistes de la mateixa,
10 dones i 2 homes del municipi, de diferents edats, contextos i
perfils professionals que han cedit la seva imatge i el seu testimoni
per donar suport a la campanya. En concret: Zakia Boulahri
Bouzroudah, Inès Jou Matamala, Loreley Vadillo Nadalutti, Maria Rosa
Casadellà Sauri, Núria Sala Albertí, Maria Carmen Ruiz Sánchez, Maria
Rosa Pijoan Arbusé, Xavier Serra Casadevall, Sandra Rotllant Pozo, Pol
Tolosa Sánchez, Imma Martí Fontané i Ruby Money.
Es tracta d’una campanya innovadora i molt visual a través de la qual es
presenten expressions incorrectes seguides de la forma correcta i es
complementa amb unes orientacions bàsiques que cal seguir a l’hora de
fer un ús no sexista del llenguatge.
A través de la campanya es pretén mostrar com les desigualtats en el
llenguatge creen i reprodueixen les desigualtats de gènere i quins són
els recursos lingüístics que tenim el nostre abast per intentar frenar
aquestes discriminacions.
La campanya es difondrà a través de les xarxes socials (Facebook i
instagram) i de pòsters que es penjaran als comerços i equipaments
municipals.
Cal dir també que l’Associació de Famílies de l’Escola Pedralta s’hi ha implicat i proposarà a totes les famílies de l’escola una activitat-joc al voltant d’aquest tema.