I TU? CONTINUARÀS REPRODUINT LES DESIGUALTATS?


CAMPANYA A SANTA CRISTINA D’ARO, LES COSES PEL SEU NOM 


Tot i les restriccions i la situació de pandèmia actual, des del Punt d’Igualtat de Santa Cristina d’Aro no volem deixar perdre l’oportunitat que ens dona la data del 8 de març, en la qual es commemora el Dia Internacional de les Dones, per anar recordant que la igualtat entre dones i homes no està assolida i que en aquest aspecte encara ens queda molt camí per recórrer.

Enguany la majoria d’activitats seran virtuals i si bé quasi totes giraran al voltant de la campanya “A Santa Cristina d’Aro, les coses pel seu nom” sobre llenguatge no sexista i inclusiu, també n’hi haurà d’altres que tractaran sobre feminitat, noves masculinitats, empoderament, sororitat, entre altres. Seguint les mesures de seguretat COVID totes les activitats seran online i són totes gratuïtes i obertes a tothom, homes i dones.

La campanya principal que enguany es titula “A Santa Cristina d’Aro, les coses pel seu nom” pretén sensibilitzar la ciutadania de com el llenguatge crea i reprodueix desigualtats i a la vegada, facilitar eines i recursos per poder fer un ús no sexista del llenguatge. Aquesta campanya que impulsa el Punt d’Igualtat, ha estat possible gràcies a la col·laboració de 2 dones del municipi, Kerstin Peter com a fotògrafa i la jove Marina Avinyó com a dissenyadora de tota la campanya. També hem comptat amb el suport tècnic d’Anna Schaerf Peter i Maria José Aranda Moreno. La campanya però, no hagués estat possible sense els i les vertaderes protagonistes de la mateixa, 10 dones i 2 homes del municipi, de diferents edats, contextos i perfils professionals que han cedit la seva imatge i el seu testimoni per donar suport a la campanya. En concret: Zakia Boulahri Bouzroudah, Inès Jou Matamala, Loreley Vadillo Nadalutti, Maria Rosa Casadellà Sauri, Núria Sala Albertí, Maria Carmen Ruiz Sánchez, Maria Rosa Pijoan Arbusé, Xavier Serra Casadevall, Sandra Rotllant Pozo, Pol Tolosa Sánchez, Imma Martí Fontané i Ruby Money.

Es tracta d’una campanya innovadora i molt visual a través de la qual es presenten expressions incorrectes seguides de la forma correcta i es complementa amb unes orientacions bàsiques que cal seguir a l’hora de fer un ús no sexista del llenguatge.

A través de la campanya es pretén mostrar com les desigualtats en el llenguatge creen i reprodueixen les desigualtats de gènere i quins són els recursos lingüístics que tenim el nostre abast per intentar frenar aquestes discriminacions.

La campanya es difondrà a través de les xarxes socials (Facebook i instagram) i de pòsters que es penjaran als comerços i equipaments municipals.

Cal dir també que l’Associació de Famílies de l’Escola Pedralta s’hi ha implicat i proposarà a totes les famílies de l’escola una activitat-joc al voltant d’aquest tema.